Ćwiczenia oswajające z piłka reczną, Piłka ręczna(1)

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

                    Smoleń Sebastian

Konspekt lekcji z gier zespołowych.

 

1. Data lekcji:08.09.2004 r.   Klasa: VI Chłopcy i Dziewczyny

2. Temat lekcji: Ćwiczenia oswajające z piłka reczną..

3. Cele główne lekcji w zakresie:

     -   Motoryczności kształtowanie: szybkość koordynacja ruchowa i skoczność.

     -   Umiejętności: kozłowanie, podania.

     -   Wiadomości: wymiary boiska

     -   Działania wychowawcze: zasady fair-play

     -   Zdrowia: higiena osobista

4. Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

5. Przybory / przyrządy: piłki ręczne, szarfy.

6. Czas lekcji: 45 min

7. Liczba ćwiczących: 18

8. Metody realizacji zadań ruchowych: naśladowczo-ścisła zadaniowo-ścisła.

9. Formy prowadzenia zajęć: forma frontalna, w parach

 

Tok lekcjiZadania szczegółowe lekcjiCzas dozowania

Uwagi organizacyjno metodyczne

1. Ćwiczenia organizacyjno porządkowe.

Zbiórka, przywitanie klasy, sprawdzenie obecności oraz gotowości do zajęć; podanie tematu lekcji, celów i zadań; motywacja uczniów do uczestniczenia w zajęciach- najlepiej ćwiczące osoby będą nagrodzone dobrymi ocenami.

3-5 minut

Ustawienie w półkolu.

2. Zabawa ożywiająca

„Ranny berek” wyznaczamy jedną osobę jako berka. Pierwsza osoba jaką uda mu się schwytać, łapie kolejne, z tym że musi się trzymać za to miejsce za które zostanie dotknięta.

5-8 minut

Ograniczmy pole zabawy

3. Ćwiczenia kształtujące.

Ø      Podrzut piłki na wysokość około 3 metry, gdy piłka jest w locie ćwiczący wykonują krążenia ramion w przód (w tył) i chwyt piłki opadającej oburącz w podskoku .

Ø      Toczymy piłkę do przodu, łapiemy ją po dwóch trzech krokach w przysiadzie.

Ø      Podania piłki do o koła tułowia.

Ø      Przerzut piłki nad głową z prawej do lewej ręki, w kroku odstawno-dostawnym.

Ø      Podrzuty piłki i chwyty w kroku skrzyżnym.

Ø      W siadzie nogi wyprostowane unosimy o koło 20-30 cm nad ziemie i przetaczamy piłkę do o koła siebie. W prawo a potem w lewo.

Ø      W siadzie przekładamy piłkę pomiędzy nogami nad powierzchnią ziemi.

Ø      Kozłowanie piłki jednorącz.

Ø      Dwie trzy pompki trzymając piłkę w obu dłoniach która znajduje się na podłożu.

Ø      Podania do partnera jednorącz.

Ø      Podrzut piłki w górę, chwyt w leżeniu przeżutnym nad nogami, oburącz. Podanie do partnera.

Ø      Przerzut piłki za siebie chwyt oburącz i podanie jej z takiej pozycji do partnera.

8-10 minut

Bieg po obwodzie sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siad prosty.

 

 

 

 

Podpór przodem.

 

Dobieramy się w dwójki, odstępy 2 metry od siebie i przechodzimy do siadu prostego. Zwracamy uwagę żeby podania były z udziałem całego ramienia.

4. Zabawa oswajająca z piłką.

Wszyscy ćwiczący ustawiają się na  linii końcowej boiska do piłki ręcznej, każdy ma piłkę. Na sygnał wszyscy biegną z piłkami do linii środkowej i tam zostawiają piłki, po położeniu piłki na środku boiska wszyscy wracają z powrotem na linie końcową. Wybieramy różne kombinacje linii.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

2-3 minut

 

5. Ćwiczenia techniczne

Ø      Podania do partnera, na początku z niewielkiej odległości a później zwiększamy dystans. Zmieniamy rodzaje podawania.

Ø      Kozłowanie przez szerokość boiska, obiegnięcie partnera i powrót na swoje miejsce, podanie piłki do współćwiczącego.

5-8 minut

Ustawienie w parach na szerokości całego boiska.

 

Zwracamy uwagę by kozły nie były zbyt częste.

6. Gra uproszczona..

Dzielimy wszystkich ćwiczących na cztery drużyny dwie z nich ubierają szarfy. Gra polega na tym że drużyna ma jak najdłużej mieć w posiadaniu piłkę, z czym wykonane prawidłowo trzy kozły przez jednego gracza to punkt dla drużyny w której był dany gracz. Wygrywa ta drużyna która uzbiera więcej punktów. Wyjście za boisko to strata piłki.

 

5-10 minut

Boisko do tej gry jest ograniczone liniami i podzielone na dwa pola, na jednym polu grają dwie drużyny. Należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo na boiskach.

7. Ćwiczenie uspokajające, korekcyjne.

Marsz dookoła sali wdech z jednoczesnym uniesieniem ramion ku górze i wspięciem się na palce, wydech z opuszczeniem ramion w dół i powrotem do postawy wyjściowej.

1-2 minuty

Zwracamy uwagę na tępo oddechu uczniów, nie dopuścić żeby były one szybkie lecz wolne i głębokie.

8. Czynności organizacyjno-porządkowe.

Uporządkowanie sali, zbiórka, podsumowanie zajęć, wyróżnienie i nagrodzenie najlepiej ćwiczących, zadanie pracy domowej (wykonanie trzech serii skłonów w siadzie płotkarskim), pogadanka na temat zachowania się fair-play na boisku oraz poinformowanie o podstawowych zasadach w piłce ręcznej.

4 minuty

Ustawienie w szeregu w siadzie skrzyżnym.

 

 

 

1

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl