Ćwiczenia oswajające z piłka reczną, Piłka ręczna(1)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Smoleń Sebastian
Konspekt lekcji z gier zespołowych.
1. Data lekcji:08.09.2004 r. Klasa: VI Chłopcy i Dziewczyny
2. Temat lekcji: Ćwiczenia oswajające z piłka reczną..
3. Cele główne lekcji w zakresie:
- Motoryczności kształtowanie: szybkość koordynacja ruchowa i skoczność.
- Umiejętności: kozłowanie, podania.
- Wiadomości: wymiary boiska
- Działania wychowawcze: zasady fair-play
- Zdrowia: higiena osobista
4. Miejsce lekcji: sala gimnastyczna
5. Przybory / przyrządy: piłki ręczne, szarfy.
6. Czas lekcji: 45 min
7. Liczba ćwiczących: 18
8. Metody realizacji zadań ruchowych: naśladowczo-ścisła zadaniowo-ścisła.
9. Formy prowadzenia zajęć: forma frontalna, w parach
Tok lekcjiZadania szczegółowe lekcjiCzas dozowania
Uwagi organizacyjno metodyczne
1. Ćwiczenia organizacyjno porządkowe.
Zbiórka, przywitanie klasy, sprawdzenie obecności oraz gotowości do zajęć; podanie tematu lekcji, celów i zadań; motywacja uczniów do uczestniczenia w zajęciach- najlepiej ćwiczące osoby będą nagrodzone dobrymi ocenami.
3-5 minut
Ustawienie w półkolu.
2. Zabawa ożywiająca
„Ranny berek” wyznaczamy jedną osobę jako berka. Pierwsza osoba jaką uda mu się schwytać, łapie kolejne, z tym że musi się trzymać za to miejsce za które zostanie dotknięta.
5-8 minut
Ograniczmy pole zabawy
3. Ćwiczenia kształtujące.
Ø Podrzut piłki na wysokość około 3 metry, gdy piłka jest w locie ćwiczący wykonują krążenia ramion w przód (w tył) i chwyt piłki opadającej oburącz w podskoku .
Ø Toczymy piłkę do przodu, łapiemy ją po dwóch trzech krokach w przysiadzie.
Ø Podania piłki do o koła tułowia.
Ø Przerzut piłki nad głową z prawej do lewej ręki, w kroku odstawno-dostawnym.
Ø Podrzuty piłki i chwyty w kroku skrzyżnym.
Ø W siadzie nogi wyprostowane unosimy o koło 20-30 cm nad ziemie i przetaczamy piłkę do o koła siebie. W prawo a potem w lewo.
Ø W siadzie przekładamy piłkę pomiędzy nogami nad powierzchnią ziemi.
Ø Kozłowanie piłki jednorącz.
Ø Dwie trzy pompki trzymając piłkę w obu dłoniach która znajduje się na podłożu.
Ø Podania do partnera jednorącz.
Ø Podrzut piłki w górę, chwyt w leżeniu przeżutnym nad nogami, oburącz. Podanie do partnera.
Ø Przerzut piłki za siebie chwyt oburącz i podanie jej z takiej pozycji do partnera.
8-10 minut
Bieg po obwodzie sali.
Siad prosty.
Podpór przodem.
Dobieramy się w dwójki, odstępy 2 metry od siebie i przechodzimy do siadu prostego. Zwracamy uwagę żeby podania były z udziałem całego ramienia.
4. Zabawa oswajająca z piłką.
Wszyscy ćwiczący ustawiają się na linii końcowej boiska do piłki ręcznej, każdy ma piłkę. Na sygnał wszyscy biegną z piłkami do linii środkowej i tam zostawiają piłki, po położeniu piłki na środku boiska wszyscy wracają z powrotem na linie końcową. Wybieramy różne kombinacje linii.
2-3 minut
5. Ćwiczenia techniczne
Ø Podania do partnera, na początku z niewielkiej odległości a później zwiększamy dystans. Zmieniamy rodzaje podawania.
Ø Kozłowanie przez szerokość boiska, obiegnięcie partnera i powrót na swoje miejsce, podanie piłki do współćwiczącego.
5-8 minut
Ustawienie w parach na szerokości całego boiska.
Zwracamy uwagę by kozły nie były zbyt częste.
6. Gra uproszczona..
Dzielimy wszystkich ćwiczących na cztery drużyny dwie z nich ubierają szarfy. Gra polega na tym że drużyna ma jak najdłużej mieć w posiadaniu piłkę, z czym wykonane prawidłowo trzy kozły przez jednego gracza to punkt dla drużyny w której był dany gracz. Wygrywa ta drużyna która uzbiera więcej punktów. Wyjście za boisko to strata piłki.
5-10 minut
Boisko do tej gry jest ograniczone liniami i podzielone na dwa pola, na jednym polu grają dwie drużyny. Należy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo na boiskach.
7. Ćwiczenie uspokajające, korekcyjne.
Marsz dookoła sali wdech z jednoczesnym uniesieniem ramion ku górze i wspięciem się na palce, wydech z opuszczeniem ramion w dół i powrotem do postawy wyjściowej.
1-2 minuty
Zwracamy uwagę na tępo oddechu uczniów, nie dopuścić żeby były one szybkie lecz wolne i głębokie.
8. Czynności organizacyjno-porządkowe.
Uporządkowanie sali, zbiórka, podsumowanie zajęć, wyróżnienie i nagrodzenie najlepiej ćwiczących, zadanie pracy domowej (wykonanie trzech serii skłonów w siadzie płotkarskim), pogadanka na temat zachowania się fair-play na boisku oraz poinformowanie o podstawowych zasadach w piłce ręcznej.
4 minuty
Ustawienie w szeregu w siadzie skrzyżnym.
1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]