[PL] Warhammer - Army BooK Wampiry, WARHAMMER

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
WAMPIRY
PIÓRA GAVA THORPE'A
Wampiry_PL.indb 1
2008-03-02 19:51:17
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
NIEUMARLI
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Nieumarli Władcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Pochodzenie Wampirów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .10
Wojny z Hrabiami Wampirami . . . . . . . . . . . . . . . .12
Ziemie Sylvanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
Niesławne Wampiry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Znaczące wydarzenia z dziejów Nieumarłych . . . .29
BESTIARIUSZ WAMPIRÓW
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Wampiry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .34
Upiorni Królowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Nekromanci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Czarna Sztuka. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Domena Wampirów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Szkieletowi Wojownicy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Cmentarne Ghule. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Zombie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Ścierwowozy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Grobowa Straż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Czarni Rycerze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Szkieletowe Rumaki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Krwawi Rycerze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46
Czarne Powozy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Duchy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Upiory z Kurhanów i Grobowcowe Banshee . . . .49
Chmary Nietoperzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Wielkie Nietoperze. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Złowieszcze Wilki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
Nocne Mary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Piekielne Rumaki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Bestie z Zaświatów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Varghulfy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
Ożywione Smoki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .55
Hrabia Vlad von Carstein . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
Hrabina Izabella von Carstein . . . . . . . . . . . . . . . .59
Mannfred von Carstein . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Konrad von Carstein . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
WSKRZESZANIE UMARŁYCH
. . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
WAMPIRYCZNE MOCE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
ARTEFAKTY ŚMIERCI
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
LISTA ARMII WAMPIRÓW
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Lordowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89
Bohaterowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .90
Jednostki Podstawowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
Jednostki Specjalne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .94
Jednostki Rzadkie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .95
PODSUMOWANIE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Księga pióra:
Gava Thorpe'a.
Materiały Dodatkowe:
Bill King.
Cover Art:
Dave Gallagher.
Ilustracje:
John Blanche, Alex Boyd, Paul Dainton i Dave Gallagher.
Projekt graficzny:
Nuala Kinrade, Pete Borlace i Neil Hodgson.
Materiały Hobbystyczne:
Dave Andrews, Mark Jones i Chad Mierzwa.
Rzeźbiarze:
Brian Nelson, Aly
Morrison, Colin Grayson, Mike Anderson, Trish Morrison, Mark Harrison, Seb Perbet i Martin Footitt.
‘Eavy Metal:
Fil Dunn, Pete Foley, Neil Green, Neil Langdown,
Darren Latham, Keith Robertson, Anja Wettergren, Kirsten Williams i Joe Tomaszewski.
Skład i łamanie:
Talima Fox, Marc Elliott, Sean Turtle, Tim Vincent, John
Michelbach, Chris Ward, Stuart White i Ian Strickland.
Podziękowania dla:
Alan Merrett, Rick Priestley, Mat Ward, Graham Davey, Brian Folcarelli, Mark Havener, Conrad
Gonsalves, Pete Scholey, Adi McWalter i Goran Farm.
Copyright Games Workshop Ltd. 2008 Games Workshop, logo Games Workshop, Warhammer, logo Warhammer, ‘Eavy Metal i logo ‘Eavy Metal, Cytadel, logo Cytadel, Armie
Warhammera: Vampire Counts, Wampiry, Wight King, Upiorny Król, Crypt Ghul, Cmentarny Ghul, Corpse Cart, Ścierwowóz, Grave Guard, Grobowa Straż, Blood Knights,
Krwawi Rycerze, Blood Knight Kastellan, Kasztelan Krwawych Rycerzy, The Black Coach, Czarny Powóz, Spirit Host, Duchy, Cairn Wraith, Upiór z Kurhanu, Fell Bat, Wielki
Nietoperz, Dire Wolf, Złowieszczy Wilk, Nightmare, Nocna Mara, Skeletal Steed, Szkieletowy Rumak, Hellsteed, Piekielny Rumak, Abyssal Terror, Bestia z Zaświatów, Varghulf,
Count Vlad von Carstein, Hrabia Vlad von Carstein, Countess Isabella von Carstein, Hrabina Izabella von Carstein, Mannfred von Carstein, Konrad von Carstein, Nagash,
Chaos, Realm of Chaos, Królestwo Chaosu, Bretonnia, Skavenblight, the Empire, Imperium, Border Princes, Księstwa Graniczne, Karak Azul, Nehekhara, Priest King Settra,
Król-Kapłan Settra, Khemri, Sigmar, Grand Theogonist, Wielki Teogonista, Dwarfs, Krasnoludy, Ogre Kingdoms, Królestwa Ogrów, Grail Knights, Rycerze Grala i wszelkie
związane z nimi znaki, loga, miejsca, nazwy, stworzenia, rasy oraz związane z nimi insygnia/znaki/loga/symbole, pojazdy, lokacje, broń, jednostki, postacie, produkty, ilustracje
i wizerunki ze świata Warhammera są albo (, TM i/lub ( Games Workshop Ltd 2000-2008, zarejestrowane pod różnymi nazwami w Wielkiej Brytanii i innych państwach świata.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zawarte w tej publikacji zdjęcia użyte zostały wyłącznie w celach ilustracyjnych. Niektóre produkty firmy Citadel mogą, w przypadku niezgodnego z przeznaczeniem zastosowania,
być niebezpieczne. Firma Games Workshop zaleca, aby dzieci poniżej 16 roku życia korzystały z takich produktów pod nadzorem osoby dorosłej. Używając kleju, narzędzi o ostrych
krawędziach i sprayów, zachowaj ostrożność i bez względu na swój wiek stosuj się do zawartych na opakowaniu instrukcji.
Copyright for the Polish edition by Faber i Faber
Robert Faber Witold Piotr Faber Sp. Jawna
Wydanie I, Warszawa 2008
ISBN: 978-83-60766-07-1
www.faberfaber.pl
Tłumaczenie: Bogusław Jakubowski
Zespół redakcyjny: Paweł Sajewicz, Maciej Król, Witold Faber
Korekta: Joanna Satora
Skład: Michał W. Dagajew
Druk: GRAFIS Pruszków
2
Spis treści
Wampiry_PL.indb 2
2008-03-02 19:51:18
WPROWADZENIE
Witamy w podręczniku z serii „Armie Warhammera” pt. „Wampiry”. Niniejszy
podręcznik jest pełnym przewodnikiem po kolekcjonowaniu, malowaniu
i rozgrywaniu bitew armią Wampirów z Sylvanii w grze bitewnej Warhammer.
Gra Warhammer
Wszelkie zasady dotyczące rozgrywania bitew
Twoimi modelami Citadel w rozdartym wojną świe-
cie Warhammera znajdziesz w podręczniku głównym
Warhammera. Każda armia ma własny podręcznik, który
podlega zasadom ogólnym, a jednocześnie pozwoli Ci
zmienić kolekcję modeli w gotową do walki siłę zbroj-
ną. Niniejsza książka zawiera szczegółowe informacje
na temat Wampirów, a jej celem jest umożliwienie Ci
rozgrywania bitew w grze Warhammer tą armią.
Lista Armii Wampirów:
W rozdziale znajdziesz, obok
opisu Wampirycznych Mocy, które nadadzą charak-
ter Twoim Wampirom, Magiczne Przedmioty i opis
Artefaktów Śmierci. Lista armii prezentuje opisane
w Bestiariuszu jednostki w sposób, który ma ułatwić
Ci dobór sił wystawianych do gry. Lista armii została
podzielona na Lordów, Bohaterów oraz jednostki
Podstawowe, Specjalne i Rzadkie. Każdej jednostce
przydzielono wartość punktową, która ma Ci pomóc
w doborze armii o wartości punktowej równej warto-
ści armii Twojego przeciwnika.
Dlaczego zbierać Wampiry?
Wampiry to potężne Nieumarłe stworzenia, silniejsze,
wytrzymalsze i szybsze od każdego ze śmiertelników.
Każdy Wampir jest wyjątkowym Władcą Nieumarłych,
dysponującym całym wachlarzem niespotykanych umie-
jętności i wampirycznych mocy. Na armię Wampirów skła-
dają się podniesione z grobów mocą Nekromancji prze-
rażające Szkielety, Zombie i Cmentarne Ghule. Budzące
strach legiony zmarłych zalewają wroga, a potworne
bestie gaszą pragnienie jego krwią, podczas gdy zabójczy
Nieumarli rycerze przełamują każdy opór przeciwnika.
Dowiedz się więcej
W książce z serii „Armie Warhammera – Wampiry” znaj-
dziesz wszystkie informacje potrzebne do rozgrywania
bitew tą armią. Istnieją jednak inne strategie walki, inne
scenariusze bitew i inne pomysły na pomalowanie Twoich
modeli. W miesięczniku White Dwarf znajdziesz artykuły
poświęcone wszystkim aspektom gry Warhammer i zwią-
zanemu z nią hobby, a artykuły dotyczące kolekcjonowa-
nia i rozgrywania bitew armią Wampirów można również
znaleźć na naszej stronie internetowej:
Jak korzystać z niniejszej książki?
Każda książka z serii „Armie Warhammera” składa się
z części, z których każda zajmuje się innym aspektem
armii. „Armie Warhammera – Wampiry” zawiera:
www.games-workshop.com
Nieumarli:
Pierwszy rozdział przedstawia Wampiry
i ich udział w dziejach świata Warhammera. Opisuje
szczegółowo ich pochodzenie, starożytną historię
i niesławne wydarzenia zwane Wojnami z Hrabiami
Wampirami. Znajdziesz tu również informacje na temat
najbardziej zabójczych panów nocy.
Bestiariusz Wampirów:
W rozdziale znajdziesz opis
każdej bez wyjątku Postaci, jednostki i potwora, wal-
czących w armii Wampirów. Na początku opisu podano
charakterystykę jednostki, z uwzględnieniem roli, jaką
ma ona pełnić w armii. Następnie podano komplet
zasad i unikalnych mocy, jakimi jednostka dysponuje
i wymieniono dostępny jej rynsztunek. W rozdziale
znaleźć można również szczegóły magii spod znaku
Nekromancji, a także opis Postaci specjalnych armii
Wampirów: Vlada, Izabelli, Konrada i Mannfreda von
Carsteinów.
Wskrzeszanie Umarłych:
W tej części zaprezento-
wano zdjęcia pomalowanych przez słynny Games
Workshop ‘Eavy Metal Team modeli Citadel dostęp-
nych armii Wampirów. Znajdziesz tu również wzory
sztandarów i tarcz, a także przykłady kolorystyki dla
różnych regimentów Nieumarłych.
Wprowadzenie
3
Wampiry_PL.indb 3
2008-03-02 19:51:18
PRZEBUDZENIE
UMARŁYCH
W zapomnianej przez bogów Sylvanii czyha starożytne zło, a armie z dawna umarłych
maszerują w bój. Podniesiona ze zbiorowych mogił i zrujnowanych grobowców armia
Nieumarłych zbiera się pośród gruzów i otwartych grobów tego cieszącego się złą sławą
królestwa. Na uroczyskach i pośród wrzosowisk stworzenia mroku, które przez tysiące
lat nawiedzają Ludzi w koszmarach, wychodzą na wolność ze swych kurhanów i znisz-
czonych zębem czasu mauzoleów. W mroku wieczności słychać chrzęst ocierających się
o siebie kości, jęki i szczęk pordzewiałego rynsztunku. Oto z woli Nieumarłego generała
i z mocy Nekromancji narasta śmiertelna groza – nadciąga horda Nieumarłych.
Stawienie czoła legionom Nieumarłych jest przerażającym doświadczeniem. Nad
głowami gromadzą się, pochodzące nie z tego świata, burzowe chmury, które
odbierają słońcu moc i kładą się cieniem na polu bitwy. W mroku podnosi się
wrzawa nietoperzy i potworne wycie wilków. Na skrzydłach wiatru nadciąga
mroźne powietrze, które przepełnia strachem serca śmiertelników.
Armię prowadzi Wampir – stwórca i dowódca legionu Nieumarłych. Obdarzony
nadprzyrodzoną siłą i szybkością, przepojony mocą Nekromancji Wampir jest
zabójczym wojownikiem i czarownikiem. Wiedziony pragnieniem dominacji
nad żywymi, wskrzesił wojowników z antycznych pól bitewnych i przywołał ich
z omszałych grobowców, by zakończyć panowanie śmiertelników i objąć rządy nad
tymi, którym uda się przeżyć – on, nieśmiertelny, bezlitosny imperator.
Kierowane wolą Wampira ciągną stada wiernych niczym ogary Cmentarnych
Ghuli – kanibali wypatrujących uczty na ciałach żywych. Na jego rozkaz luźne
gromady Zombie o bezrozumnych, martwych oczach prą naprzód, powłócząc
nogami. Ich poszarpane ciała i słabe kości posklecano w całość uzupełniając bra-
ki skrawkami odzienia, drewnem i metalem. Za nimi maszerują niekończące się
szeregi Szkieletowych Wojowników, uzbrojonych w prastare miecze i tarcze z brązu.
W pustych oczodołach pobłyskuje złowrogi ogień, a ich marsz jest nieustępliwy.
Na magiczny zew Wampira potępione dusze opuszczają miejsce swego spoczynku, by
błąkać się w mglistym półmroku. Ich skowyt przeszywa serca, a ich mroźny dotyk jest
śmiertelny dla wszystkiego, co żyje. Pośród legionu Nieumarłych przemykają migoczą-
ce piekielną energią Upiory z Kurhanów i Grobowcowe Banshee, głodne ciepła żywego
ciała.
Na rozkaz nikczemnych lordów zakute w prastare pancerze Upiory podnoszą
do ataku złowieszcze, połyskujące diabelską mocą ostrza. Walczą pieszo jako
Grobowa Straż lub wierzchem na Szkieletowych Rumakach jako Czarni Rycerze,
a są zdolni usiec najtwardszego nawet wroga jednym ciosem swej zaklętej broni.
W mroku rozlega się złowróżbne warczenie – oto wiedzione pragnieniem krwi,
którego nie da się ugasić, ruszają na łowy Varghulfy, monstrualne bestie. Gotowość
do zadawania śmierci znać w napiętych mięśniach, których siła dorównuje sile ich
kłów i twardości ich szponów. Po burzowym niebie krążą na skórzastych skrzyd-
łach Wielkie Nietoperze, obok których, na grzbietach Ożywionych Smoków i innych
obmierzłych skrzydlatych stworów, szybują złowieszczy wojownicy.
Niewielu może zdać relację ze spotkania z Wampirami, a szczęśliwców, którym
udało się przeżyć to spotkanie, zawsze nawiedzać będą złe wspomnienia.
4
Nieumarli
Wampiry_PL.indb 4
2008-03-02 19:51:19
Nieumarli
5
Wampiry_PL.indb 5
2008-03-02 19:51:20
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl