Świąteczna kartka – ćwiczenia w formułowaniu życzeń 3l, Scenariusze
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KONSPEKT ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Temat zajęć: Świąteczna kartka – ćwiczenia w formułowaniu życzeń.
Data: 18.12.2012r
Grupa: II, 3- latki
Prowadzący zajęcia: …
Â
Cele ogólne:
·        ćwiczenie percepcji wzrokowej,
·        wzbogacanie słownictwo.
Â
Cele szczegółowe:
Dziecko:
·        układa świąteczne życzenia,
·        wykonuję świąteczną kartkę,
·        składa życzenia świąteczne,
·        wykonuje polecenia podczas zabaw ruchowych.
Â
Metody:
·        słowna - rozmowa kierowana,
·        oglądowa - obserwacji i pokazu, przykładu.
Â
Formy pracy:
·        zbiorowa
·        indywidualna
Â
Åšrodki dydaktyczne:
·        pocztówki i karty świąteczne, elementy wycięte z papieru: bombka, gałązka świerku, kokarda, prezent, choinka, gwiazdki, karton A4
Â
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Â
I    Wprowadzenie do tematu zajęć
Â
Nauczyciel opowiada, że przyszedł do niego listonosz i przyniósł mnóstwo kartek świątecznych. Opowiada jak miło jest dostać życzenia pocztą. Proponuje dzieciom, aby je obejrzały.
II     Realizacja założonych celów
Â
1.     Nauczyciel zadaje pytanie: Komu wysyłamy kartki świąteczne? następnie pokazuje je dzieciom. Chętne dzieci, wybrane przez nauczyciela, opisują świąteczne ilustracje. Następnie nauczyciel rozkłada wszystkie karty na dywanie i zadaje pytanie:
Na której karcie świątecznej jest… choinka?
gwiazda?
prezent?
bombki? itd.
2.     Nauczyciel pokazuje gotowe elementy wycięte z papieru do udekorowania kartki świątecznej: bombka, gałązka świerku, kokarda, prezent, choinka, gwiazdki, karton A4. Wybrane przez nauczyciela dzieci wykonują projekt kartki świątecznej na dywanie.
Â
3.     Nauczyciel zadaje pytanie: Jakich świąt sobie życzymy? Dzieci przedstawiają swoje pomysły. Nauczyciel zapisuje najbardziej trafne określenia, następnie dodaje do wypowiedzi dzieci inne określenia, np.: zdrowych, pogodnych, radosnych, cudownych, najwspanialszych, wesołych, spokojnych, itd. Odczytanie kompletnej listy życzeń.
Â
4.     Wspólne formułowanie życzeń. Nauczyciel zadaje pytanie: Kto pamięta jakich świąt życzymy sobie i swoim bliskim? Chętne dziecko odpowiada, np.: zdrowych. Nauczyciel formułuje życzenia: Życzę Ci zdrowych świąt Bożego Narodzenia i zachęca dzieci do powtarzania. Formułowanie życzeń trwa, aż wszystkie określenia z listy zostaną wypowiedziane.
Â
5.     Nauczyciel życzy wybranemu dziecku, np. Zdrowych Świąt, dziecko odpowiada formułując inaczej życzenia, np. Radosnych Świąt.
Â
III    Podsumowanie zajęć
Â
Jestem małym bałwankiem (I'm a little Snowman)
Â
I'm a little snowman, look at me – dzieci wskazują na siebie palcem wskazującym,
These are my buttons, 1 2 3 – dzieci pokazują trzy guziki na swoim brzuchu,
These are my eyes and this is my nose – pokazują oczy i nos,
I wear a hat and scarf – udają, że zakładają czapkę i szalik
Brrr...it's cold! – obejmują się i trzęsą z zimna.
Â
Wkoło choinki
Wkoło choinki, wkoło choinki bawmy się wesoło
Wkoło choinki, wkoło choinki bawmy się wszyscy wraz.
W górę skaczemy, w ręce klaszczemy,
dobrze miło nam x2
A teraz parami zatańczymy sami
W górę skaczemy, w ręce klaszczemy,
dobrze miło nam. x2