Świąteczna kartka – ćwiczenia w formułowaniu życzeń 3l, Scenariusze

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

KONSPEKT ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH


Temat zajęć: Świąteczna kartka – ćwiczenia w formułowaniu życzeń.

Data: 18.12.2012r
Grupa: II, 3- latki
Prowadzący zajęcia: …

 

Cele ogólne:

·         ćwiczenie percepcji wzrokowej,

·         wzbogacanie słownictwo.
 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

·         układa świąteczne życzenia,

·         wykonuję świąteczną kartkę,

·         składa życzenia świąteczne,

·         wykonuje polecenia podczas zabaw ruchowych.

 

Metody:

·         słowna - rozmowa kierowana,

·         oglądowa - obserwacji i pokazu, przykładu.

 

Formy pracy:

·         zbiorowa

·         indywidualna

 

Åšrodki dydaktyczne:

·         pocztówki i karty świąteczne, elementy wycięte z papieru: bombka, gałązka świerku, kokarda, prezent, choinka, gwiazdki, karton A4
 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

I     Wprowadzenie do tematu zajęć

 

Nauczyciel opowiada, że przyszedł do niego listonosz i przyniósł mnóstwo kartek świątecznych. Opowiada jak miło jest dostać życzenia pocztą. Proponuje dzieciom, aby je obejrzały.

II      Realizacja założonych celów
 

1.      Nauczyciel zadaje pytanie: Komu wysyłamy kartki świąteczne? następnie pokazuje je dzieciom. Chętne dzieci, wybrane przez nauczyciela, opisują świąteczne ilustracje. Następnie nauczyciel rozkłada wszystkie karty na dywanie i zadaje pytanie:

Na której karcie świątecznej jest… choinka?

gwiazda?

prezent?

bombki? itd.

2.      Nauczyciel pokazuje gotowe elementy wycięte z papieru do udekorowania kartki świątecznej: bombka, gałązka świerku, kokarda, prezent, choinka, gwiazdki, karton A4. Wybrane przez nauczyciela dzieci wykonują projekt kartki świątecznej na dywanie.

 

3.      Nauczyciel zadaje pytanie: Jakich świąt sobie życzymy? Dzieci przedstawiają swoje pomysły. Nauczyciel zapisuje najbardziej trafne określenia, następnie dodaje do wypowiedzi dzieci inne określenia, np.: zdrowych, pogodnych, radosnych, cudownych, najwspanialszych, wesołych, spokojnych, itd. Odczytanie kompletnej listy życzeń.

 

4.      Wspólne formułowanie życzeń. Nauczyciel zadaje pytanie: Kto pamięta jakich świąt życzymy sobie i swoim bliskim? Chętne dziecko odpowiada, np.: zdrowych. Nauczyciel formułuje życzenia: Życzę Ci zdrowych świąt Bożego Narodzenia i zachęca dzieci do powtarzania. Formułowanie życzeń trwa, aż wszystkie określenia z listy zostaną wypowiedziane.

 

5.      Nauczyciel życzy wybranemu dziecku, np. Zdrowych Świąt, dziecko odpowiada formułując inaczej życzenia, np. Radosnych Świąt.

 

III     Podsumowanie zajęć

 

Jestem małym bałwankiem (I'm a little Snowman)

 

I'm a little snowman, look at me  – dzieci wskazują na siebie palcem wskazującym,

These are my buttons, 1 2 3 – dzieci pokazują trzy guziki na swoim brzuchu,

These are my eyes and this is my nose – pokazują oczy i nos,

I wear a hat and scarf – udają, że zakładają czapkę i szalik
Brrr...it's cold! – obejmują się i trzęsą z zimna.

 

Wkoło choinki

Wkoło choinki, wkoło choinki bawmy się wesoło
Wkoło choinki, wkoło choinki bawmy się wszyscy wraz.
W górę skaczemy, w ręce klaszczemy,
dobrze miło nam x2


A teraz parami zatańczymy sami
W górę skaczemy, w ręce klaszczemy,
dobrze miło nam. x2

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katek.htw.pl